Operaty przeciwpożarowe – nowe wymagania dla przedsiębiorców
- złożyć wniosek o zezwolenie na: zbieranie odpadów, przetwarzanie odpadów, zbieranie i przetwarzanie odpadów,
- złożyć wniosek o pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,
- uzyskać pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie odpadów lub przetwarzanie
muszą dołączyć do całej dokumentacji także operat przeciwpożarowy. Istotne jest też to, że w terminie do 1 roku od dnia wejścia w życie nowej ustawy, czyli do dnia 4 września 2019 roku przedsiębiorcy, którzy prowadzą przetwarzanie odpadów zobowiązani są do złożenia wniosków o zmianę wyżej wymienionych dokumentacji w celu dostosowania ich do obowiązujących przepisów prawnych.
Zgodnie z Art.42 ust.4b wyżej wymienionej ustawy, jest to dokumentacja zawierająca warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, uzgodnione z komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej.
W przypadku gdy organem wydającym zezwolenie jest marszałek województwa albo regionalny dyrektor ochrony środowiska sporządzić ją może rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych – czyli osoba posiadająca: kwalifikacje do wykonywania zawodu inżynier pożarnictwa / tytuł zawodowy inżynier lub magister inżynier oraz przygotowanie zawodowe potwierdzone egzaminem zdanym z wynikiem pozytywnym.
Natomiast gdy organem właściwym jest starosta, operat przeciwpożarowy może sporządzić osoba posiadająca tytuł zawodowy inżynier pożarnictwa lub ukończone w Szkole Głównej Służby Pożarniczej studia wyższe w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego.
SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM PRACOWNIKIEM DZIAŁU BADAŃ I EKSPERTYZ:
33 496 03 00 wewn. 16 i 26 lub 602 758 757 | Napisz maila: ekspertyzy@ekologus.pl