Analiza pozwoleń zintegrowanych
Coraz częściej Urzędy Administracji rozpoczynają procedury analizy pozwoleń zintegrowanych w przedsiębiorstwach. Zgodnie z zapisami Ustawy POŚ organ wydający pozwolenie zintegrowane ma obowiązek raz na 5 lat dokonać analizy obowiązującego Pozwolenia Zintegrowanego.
Analiza pozwoleń zintegrowanych – podstawa prawna
Zgodnie z art. 215 i 216 ustawy Poś organ właściwy do wydania pozwolenia zintegrowanego dokonuje analizy warunków pozwolenia:
- niezwłocznie po publikacji w dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej konkluzji BAT odnoszących się do głównej działalności danej instalacji, lecz nie później niż w terminie 6 mies. od dnia publikacji;
- co najmniej raz na 5 lat;
- jeżeli oddziaływanie instalacji na środowisko zmieniło się w stopniu wskazującym na konieczność zmiany pozwolenia w części dotyczącej określonych w nim warunków lub wielkości emisji z danej instalacji;
- jeżeli nastąpiła zmiana w najlepszych dostępnych technikach, pozwalająca na znaczne zmniejszenie wielkości emisji bez powodowania nadmiernych kosztów, lub wynika to z potrzeby dostosowania eksploatacji instalacji do zmian przepisów o ochronie środowiska. ,
Cel analiz pozwoleń zintegrowanych
- Celem prowadzonej procedury przeglądu jest zgodność stanu faktycznego w zakresie sposobu i warunków prowadzenia instalacji z warunkami określonymi w pozwoleniu zintegrowanym oraz analiza spełniania wymagań najlepszej dostępnej techniki dla danej instalacji IPPC;
- Analiza ma także na celu zapewnienie, że ustalone w PZ warunki korzystania ze środowiska gwarantują, w zmieniających się uwarunkowaniach technicznych i ekonomicznych, spełnienie głównego założenia systemu PZ jakim jest zapobieganie powstawaniu zanieczyszczeń oraz osiągnięcie wysokiego poziomu ochrony środowiska jako całości.
- Analiza służyć może wreszcie korekcie popełnionych uchybień popełnionych przy wydawaniu PZ w pierwszej fazie wdrażania dyrektywy IPPC. Właściwy organ, który wydał pozwolenie zintegrowanego, przed przystąpieniem do analizy pozwolenia zintegrowanego wysyła do Zakładu zawiadomienie informujące o rozpoczęciu danej analizy.
Dodatkowo właściwy organ może prosić o przygotowanie dokumentacji, która jest niezbędna do przeprowadzenia analizy pozwolenia zintegrowanego.
Jeśli Twoja firma zostanie powiadomiona o rozpoczęciu prowadzenia analizy pozwolenia zintegrowanego skontaktuj się z nami.
Nasza firma to zespół ekspertów posiadających 26 letnie doświadczenie, w opracowywaniu dokumentacji środowiskowej dla instalacji z grupy największych zakładów przemysłowych w naszym kraju.
W związku z powyższym przygotujemy dla Twojej firmy niezbędną dokumentację potrzebną do przygotowania Analizy Pozwolenia Zintegrowanego.