Szkolenie otwarte - Kompendium Wiedzy z Ochrony Środowiska 2025
Program szkolenia
I. Dzień – Wprowadzenia do raportowania ESG
Wprowadzenia do raportowania ESG
- Skąd się wzięło ESG?
- ESG w politykach i regulacjach: przegląd międzynarodowych inicjatyw
- Zrównoważony rozwój w politykach i regulacjach UE – przegląd najważniejszych regulacji
Oczekiwania inwestorów, instytucji oraz rynku w zakresie ESG
- Dlaczego wdrożenie ESG w organizacji staje się nieodzowną częścią biznesu?
- Sektor finansowy – pas transmisyjny wdrożenia ESG w gospodarce
- Kontrahenci – wymogi dotyczące podmiotów łańcucha wartości wynikające z Dyrektywy CSRD i CSDDD – pas transmisyjny dla wdrożenia ESG w gospodarce
Raportowanie zrównoważone
- Dyrektywa CSRD i jej implementacja do prawa polskiego – aktualny stan prawny.
- ESRS – Europejskie Standardy Zrównoważonego Raportowania
- Wytyczne implementacyjne EFRAG
Ogólne zasady dotyczące przygotowania raportu ESG
- Struktura oświadczenia dotyczącego zrównoważonego rozwoju
- Jakościowe cechy informacji
- Powiązania z innymi częściami sprawozdawczości przedsiębiorstw
- Perspektywy czasowe i prezentacja informacji porównawczych
- Aktualizacja ujawnianych informacji w celu uwzględnienia zdarzeń, które nastąpiły po zakończeniu okresu sprawozdawczego
- Zmiany w przygotowywaniu lub prezentacji informacji na temat zrównoważonego rozwoju oraz błędy sprawozdawcze w poprzednich okresach
- Sprawozdawczość skonsolidowana i zwolnienie jednostek zależnych
Analiza podwójnej istotności – pierwszy krok do raportowania
- Podwójna istotność jako podstawa ujawniania informacji na temat zrównoważonego rozwoju
- Jak przeprowadzić proces analizy podwójnej istotności w organizacji – proces i drzewo decyzyjne
- Dokumentacja procesu podwójnej istotności kluczowa dla procesu atestacji
Zaangażowanie zainteresowanych stron w proces raportowania
- Omówienie odniesień i wymogów Dyrektywy CSRD i ESRS związanych z interesariuszami organizacji.
- Analiza łańcucha wartości organizacji i mapowanie interesariuszy organizacji
- Zainteresowane strony i ich znaczenie dla procesu oceny istotności – omówienie form badania interesariuszy i angażowania zainteresowanych stron
Strategia ESG
- Omówienie wymogów wynikających z Dyrektywy CSRD i ESRSów dotyczących strategii, celów i KPI organizacji.
- Integracja strategii ESG ze strategią biznesowa organizacji
Ślad węglowy
- Omówienie wymogów wynikających z regulacji ESG dotyczących obliczania śladu węglowego
- Metodyka obliczania śladu węglowego zgodnie z GHG Protocol
- Obliczanie śladu węglowego w zakresie 1,2,3 – najważniejsze informacje
Przegląd i omówienie najważniejszych wymogów ujawnieniowych
- Zasada 3×3 w raportowaniu
- Zakres ujawniania informacji dla obszarów istotnych: polityki, działania, wskaźniki, cele
- Przegląd i omówienie wymogów ujawnieniowych wynikających z poszczególnych ESRSów:
- z obszaru środowisko (ESRS E1-E5)
- z obszaru społeczeństwo (ESRS S1-S4)
- z obszaru ładu korporacyjnego (ESRS G1)
Przygotowanie organizacji do procesu raportowania
- Mapa drogowa zadań które musi zrealizować organizacja zanim opublikuje raport
- Przygotowanie struktury firmy dla sprawnego zarządzania zrównoważonym rozwojem – organizacja, procesy, procedury, monitoring
- Proces zbierania danych – kluczowe zagrożenia i wyzwania
- Spójność raportu zrównoważonego ze sprawozdaniem finansowym
- Publikacja i komunikacja raportu – na co zwrócić uwagę?
- Zakres atestacji raportu przez biegłego rewidenta
II. Dzień – Proces inwestycyjny a ochrona środowiska
Proces inwestycyjny a wymagania prawne w zakresie ochrony środowiska
-
-
- ogólne założenia ochrony środowiska w procesie inwestycyjnym;
- podstawowe definicje z Ustawy OOŚ;
- kwalifikacje przedsięwzięć;
- ocena oddziaływania na środowisko;
- Karta Informacyjna przedsięwzięcia – KIP;
- Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia OOŚ;
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach;
- złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- ponowne przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
- ocena oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
- organy wydające i opiniujące decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach;
- udział społeczeństwa w postępowaniu wydania decyzji środowiskowej;
- administracyjne kary prawne;
- najistotniejsze zmiany prawne i ich znaczenie w aspekcie OOŚ – podsumowanie;
- co inwestor powinien wiedzieć o decyzji środowiskowej – uwarunkowania wynikające ze specyfikacji inwestycji;
- schemat prowadzenia procedury postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej;
- praktyczne aspekty procedury OOŚ.
-
III. Dzień – Prawo wodne - aktualne przepisy i zasady gospodarowania wodami w Polsce
-
- Aktualnie obowiązująca wersja przepisów Prawa Wodnego z uwzględnieniem przepisów stanu zagrożenia epidemicznego
- Wody Polskie jako instytucja gospodarująca wodami w Polsce, ich obecne, podlegające ciągle korektom kompetencje jako organu administracji – aktualny podział kompetencji.
- Kluczowe dla przedsiębiorców definicje w nowym Prawie wodnym.
- Czym są wody, ich podział.
- Najważniejsze definicje w ich najnowszej wersji.
- Zanieczyszczone wody a ścieki.
- Ważne dla prowadzenia działalności gospodarczej zasady dotyczące własności wód i gruntów pod wodami.
- Korzystanie z wód według dzisiejszych zasad a usługi wodne.
- Zwykłe i powszechne korzystanie z wód.
- Obowiązujący zakres szczególnego korzystania z wód.
- Usługi wodne – czym są.
- Zgoda wodnoprawna jej zakres i sposób uzyskania.
- Pojęcie zgód wodnoprawnych.
- Aktualne wykazy wymaganych pozwoleń i zgłoszeń wodnoprawnych.
- Kluczowe zasady uzyskiwania, dokonywana pozwoleń lub zgłoszeń wodnoprawnych.
- Oceny wodnoprawne, zasady ich dokonywania.
- Decyzje zwalniające z zakazów a zgody wodnoprawne.
- Organy wydające obecnie zgody wodnoprawne.
- Strefy ochronne ujęć – zbliżający się termin ich uzupełnienia.
- Opłaty za usługi wodne – najnowsza wersja zasad ich ponoszenia.
- Zakres działań objętych opłatami za usługi wodne.
- Sposoby obliczania wysokości poszczególnych opłat – najtrudniejsze elementy.
- Obowiązkowe pomiary.
- Przypadki naruszeń objęte opłatami podwyższonymi.
Wody Polskie jako organ kontroli w gospodarce wodnej.
- Aktualnie obowiązująca wersja przepisów Prawa Wodnego z uwzględnieniem przepisów stanu zagrożenia epidemicznego
IV. Dzień – Ochrona powietrza (wymagania prawne): pozwolenia emisyjne, standardy emisyjne. Sprawozdania z pomiarów wielkości emisji, opłaty za korzystanie ze środowiska i raport do KOBiZE
- Obowiązki i wymagania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska:
- monitoring jakości powietrza;
- podstawowe kryteria oceny oddziaływania instalacji na stan powietrza – standardy jakości powietrza oraz wartości odniesienia substancji w powietrzu;
- pozwolenia w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza oraz zgłoszenia instalacji;
- szczególny przypadek pozwolenia emisyjnego – pozwolenie zintegrowane;
- metodyka analizy rozprzestrzeniania się substancji w powietrzu na potrzeby wniosków o wydanie pozwoleń emisyjnych;
- postępowania kompensacyjne przy wydawaniu pozwoleń emisyjnych.
- Przepisy ustawy Prawo ochrony środowiska sankcjonujące korzystanie ze środowiska w zakresie emisji do powietrza, wynikające z dyrektywy 2010/75/UE o emisjach przemysłowych (IED), w tym:
- wymagania dotyczące pozwoleń zintegrowanych, między innymi w kontekście granicznych wielkości emisyjnych wynikających z konkluzji BAT;
- funkcjonujące mechanizmy derogacyjne przewidziane dla istniejących dużych źródeł spalania paliw w związku z wymaganiami emisyjnych IED (Przejściowy Plan Krajowy, derogacja 17500, derogacja ciepłownicza);
- zasady łączenia źródeł spalania paliw.
- Standardy emisyjne i pomiary wielkości emisji.
Szczegółowe wymagania rozporządzenia z 1 marca 2018 r. w sprawie standardów emisyjnych dla niektórych rodzajów instalacji, źródeł spalania paliw oraz urządzeń spalania lub współspalania odpadów oraz rozporządzenia z 7 września 2021 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobieranej wody – dotyczące:- instalacji spalania paliw;
- instalacji spalania i współspalania odpadów;
- instalacji, w których używane są rozpuszczalniki organiczne zawierające LZO (procesy rozpuszczalnikowe, do których stosuje się wymagania w zakresie standardów emisyjnych, warunki uznawania standardów za dotrzymane oraz odstępstwa od standardów, plany obniżenia emisji – warunki i zasady stosowania planów, pomiary wielkości emisji LZO).
- Przepisy wykonawcze do ustawy Prawo Ochrony Środowiska związane z transpozycją dyrektywy 2015/2193/UE w sprawie ograniczenia emisji niektórych zanieczyszczeń do powietrza ze średnich obiektów energetycznego spalania (MCP).
- NOWOŚĆ!! Obowiązki wynikające z Prawa Ochrony Środowiska w zakresie sprawozdawczości:
- sprawozdania z prowadzonych ciągłych i okresowych pomiarów wielkości emisji;
- opłaty za korzystanie ze środowiska;
- sprawozdania z emisji do KOBiZE.
V. Dzień – Nowości w odpadach dla przedsiębiorców
Zmiany wprowadzone przez ustawę z dnia 20 lipca 2018r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw:
- Przegląd najważniejszych przepisów z zakresu gospodarki odpadami (dyrektywy, ustawy, rozporządzenia) wg aktualnego stanu prawnego z uwzględnieniem najważniejszych obowiązków przedsiębiorców wynikające z tych przepisów;
- Zakres obowiązywania ustawy o odpadach, wyłączenia;
- Omówienie obowiązujących Definicji z uwzględnieniem stosowania ich w praktyce;
- Zasady i sposób klasyfikacji odpadów wg. przepisów ustawy o odpadach rozporządzenia ws. katalogu odpadów;
- Hierarchia sposobów postępowania z odpadami z uwzględnieniem konsekwencji prawnych wynikających z nie przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów w tym zakresie;
- Zasada bliskości;
- Obowiązki prowadzących magazynowanie i składowanie odpadów, a w tym dopuszczalny czas magazynowania odpadów oraz wizyjny system kontroli miejsc magazynowania lub składowania odpadów;
- Usuwanie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania;
- Przenoszenie odpowiedzialności za zagospodarowanie odpadów (w tym szczególne przypadki dotyczące odpadów niebezpiecznych) z uwzględnieniem uprawnień odbiorcy odpadów (wymagane decyzje) oraz konsekwencji wynikających z przekazywania odpadów odbiorcom do tego nie uprawnionym;
- Pozwolenia na wytwarzanie odpadów, w tym: zmiany w zakresie informacji podawanych we wnioskach, uzgodnienia z zakresu ochrony przeciwpożarowej, Zaświadczenia o niekaralności;
- Zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów (w zakresie odzysku i unieszkodliwiania) a w szczególności: masy magazynowanych odpadów, pojemności miejsc magazynowania odpadów (w tym sposoby ich wyliczania), uzgodnienia z Inspekcją Ochrony Środowiska, Państwową Strażą Pożarną i organami gminy, Zaświadczenia o niekaralności i Oświadczenia;
- Transport odpadów (zasady, wymagane uzgodnienia);
- Ewidencja odpadów, a w tym aktualny stan prawny w zakresie obowiązków prowadzących ewidencje odpadów, zwolnienia z prowadzenia ewidencji;
- Sprawozdawczość odpadowa;
- Wstrzymywanie działalności posiadacza odpadów (omówienie rodzajów przewinień za które grozi wstrzymanie oraz procedura postępowania organów kontrolnych);
- Przepisy karne i kary pieniężne.
Zakres omówienia poszczególnych zagadnień będzie uwarunkowany życzeniami słuchaczy, prowadzący położy nacisk na te zagadnienia, którymi będą oni zainteresowani najbardziej. W trakcie zajęć istniej możliwość zadawania pytań i rozwiązywania problemów z jakimi spotykają się słuchacze w swojej pracy, podczas zajęć lub w ramach konsultacji indywidualnych. Konsultacje mogą dotyczyć tematyki związanej z zakresem niniejszego szkolenia jak i innych zagadnień związanych z przepisami ustawy o odpadach.
VI. Dzień – Sprawozdawczość i ewidencja odpadowa w BDO
- Obowiązki przedsiębiorców podlegających Ustawie z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- Rodzaje opakowań objętych obowiązkiem recyklingu i odzysku;
- Obowiązki edukacyjne dla wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach
- Porozumienia dotyczące opakowań wielomateriałowych i opakowań po produktach niebezpiecznych, zmiany dotyczące kaucjonowania opakowań po środkach niebezpiecznych;
- Nowe zasady rozliczania opakowań wielomateriałowych oraz środków niebezpiecznych w opakowaniach;
- Zwolnienia z ustawowych obowiązków dla wprowadzających produkty w opakowaniach;
- Rejestr BDO przedsiębiorców podlegających ustawie;
- Zasady obliczania poziomów odzysku i recyklingu – nowy sposób obliczania opakowań wprowadzonych na rynek;
- Przykłady wyliczania wysokości należnej opłaty produktowej;
- Obowiązki organów administracji oraz nowe administracyjne kary pieniężne.
- Obowiązki przedsiębiorców podlegających ustawie o bateriach i akumulatorach
- definicje ustawowe;
- rejestr przedsiębiorców w BDO;
- obowiązki wprowadzających baterie lub akumulatory;
- obowiązki sprawozdawcze wynikające z ustawy;
- wzory formularzy;
- wyłączenia z zakresu obowiązywania ustawy – pomoc de minimis;
- zmiany dotyczące prowadzenia kampanii edukacyjnych.
- Rejestr BDO
- kategorie przedsiębiorców objętych obowiązkiem BDO;
- wniosek elektroniczny;
- wzory wniosków rejestrowych i aktualizacyjnych;
- rodzaje wpisów dla różnych podmiotów – wprowadzających opakowania, produkty i produkty w opakowaniach, gospodarujących odpadami: wytwórców, transportujących, zbierających, przetwarzających, recyklerów, organizacji odzysku, itd.
- kary pieniężne za nieprzestrzeganie przepisów;
- wykreślenie z urzędu z rejestru na skutek rażących naruszeń przepisów prawa;
- najnowsze zmiany w przepisach ustawy o odpadach w zakresie BDO.
- kategorie przedsiębiorców objętych obowiązkiem BDO;
- Opłata recyklingowa za torebki foliowe:
- najnowsze zmiany w przepisach ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz ustawy o odpadach;
- obowiązki prowadzących jednostki handlu detalicznego;
- obowiązek rejestracji w BDO;
- system księgowy poza bazą BDO – płatności z tytułu opłaty recyklingowej na konta urzędów marszałkowskich.
- Praca na indywidualnym koncie w Bazie BDO:
- logowanie i zakładanie konta w bazie BDO;
- uzupełnienie / aktualizacja wniosku rejestracyjnego;
- moduły do prowadzenia ewidencji odpadów i składania sprawozdań dotyczących produktów, opakowań i odpadów;
- rodzaje sprawozdań i terminy składania.

2-5 modułów: 880zł / moduł
1 moduł - 930zł
*Zwolnienie z podatku VAT w przypadku finansowania szkolenia co najmniej w 70% ze środków publicznych (Art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o VAT)

- komplet materiałów w wersji elektronicznej;
- imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu;
- po zakończeniu szkolenia darmowe mailowe konsultacje z wykładowcami (przez 10-dni);
- po zakończeniu szkolenia dostęp do nagrań ze wszystkich dni (przez 10 dni od momentu otrzymania linka).

II moduł - “Proces inwestycyjny a ochrona środowiska” 06.06.2025 / 10.10.2025
III moduł - “Prawo wodne - aktualne przepisy i zasadach gospodarowania wodami w Polsce?" 28.05.2025 / 01.10.2025
IV moduł - “Ochrona Powietrza” 20.05.2025 / 23.09.2025
V moduł - “Gospodarowanie odpadami – najważniejsze obowiązki przedsiębiorców” 29.05.2025 / 02.10.2025
VI moduł - “Gospodarka Opakowaniami” 21.05.2025 / 24.09.2025

- materiały w wersji elektronicznej;
- imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu;
- po zakończeniu szkolenia darmowe mailowe konsultacje z wykładowcą danego dnia szkoleniowego (przez 10-dni);
- po zakończeniu szkolenia dostęp do nagrań z danego danego szkolenia (przez 10 dni od momentu otrzymania linka).

- materiały w wersji elektronicznej;
- imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu;
- po zakończeniu szkolenia darmowe mailowe konsultacje z wykładowcą danego dnia szkoleniowego (przez 10-dni);
- po zakończeniu szkolenia dostęp do nagrań z danego danego szkolenia (przez 10 dni od momentu otrzymania linka).

- opieka organizatora;
- koszty wynajmu sali szkoleniowej;
- koszty bufetu kawowego;
- lunch.
Dopłata do udziału w całym cyklu szkoleniowym - 1020 zł netto/os
W przypadku udziału w kilku dniach, należy pomnożyć dopłatę zgodnie z ilością zamówionych dni szkoleniowych w trybie stacjonarnym.

Wykładowcy
Ekspert w zakresie stosowania prawa w gospodarce wodno-ściekowej, budownictwie wodnym w postępowaniach administracyjnych.
Ma ponad 25 lata stażu pracy w administracji publicznej – doświadczenie zawodowe zdobywał w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Wydziale Ochrony Środowiska oraz w Starostwie Powiatowym jako Naczelnik w Wydziale Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa. Absolwent Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego, kierunku geologia. Posiadane uprawnienia geologiczne z zakresu hydrogeologii kategorii V, geologii inżynierskiej kategorii VII oraz geologii złożowej kategorii III. Z ramienia Powiatu Gliwickiego przewodniczący Komisji Ekologii Śląskiego Związku Gmin i Powiatów oraz członek Komisji Geologii i Górnictwa Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
Ekspert w zakresie ochrony powietrza oraz pomiarów emisji zanieczyszczeń do powietrza.
Autor wielu publikacji m.in. na temat wpływu dioksyn na środowisko, emisji zanieczyszczeń z instalacji do powietrza, pomiarów emisyjnych. Prowadzi szkolenia z zakresu emisji zanieczyszczeń do powietrza, metod jej ograniczenia, pomiarów emisji, instalacji do termicznego przekształcania odpadów, ocen o oddziaływaniu na środowisko w procesach inwestycyjnych. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne w zakresie projektowania, nadzoru nad wykonaniem oraz uruchamianiem instalacji/urządzeń do oczyszczania powietrza. Współautor wielu opracowań środowiskowych i analiz eksperckich, także w zakresie ocen oddziaływania na środowisko.
Ekspert specjalizujący się w tematyce związanej z ustawą o opakowaniach i opłacie produktowej, ustawą o bateriach i akumulatorach, ustawą o odpadach.
Posiada ponad 14-letni staż pracy w administracji publicznej. Inżynier ochrony środowiska (absolwent Politechniki Częstochowskiej i Uniwersytetu Śląskiego) oraz wieloletnie praktyczne doświadczenie wykładowcy i szkoleniowca w zakresie ochrony środowiska.
Ekspert w zakresie gospodarki odpadami z ponad 23-letnim stażem pracy w administracji publicznej stopnia wojewódzkiego.
Absolwent Akademii Górniczo-Hutnicza w Krakowie Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska. Zajmuje się wydawaniem decyzji oraz załatwianiem innych spraw z zakresu gospodarki odpadami i produktami ubocznymi; wydawaniem pozwoleń zintegrowanych, uzgadnianiem zmian tych pozwoleń oraz ich weryfikacją; załatwianiem spraw z zakresu opłat środowiskowych (w pełnym zakresie), udział w kontrolach dotyczących zagadnień z zakresu gospodarki odpadami. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu ochrony środowiska ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki odpadami [w tym również komunalnymi]. Członek Grupy Roboczej ds. Gospodarki Odpadami przy Ministerstwie Środowiska.
Anna Buchta – Prezes Zarządu Ekologus Sp. z o.o.
Ekspert w prowadzeniu procesów rekultywacji i remediacji, a także badań środowiska gruntowo-wodnego. Posiada 35 lat doświadczenia w prowadzeniu i ciągłym rozwoju firmy, kontakty z partnerami krajowymi i zagranicznymi oraz stała koordynacja prac różnych zespołów (ekspertów ds. ochrony środowiska, ds. szkoleń oraz marketingu i sprzedaży). Od 1994 roku otworzyła i koordynuje dział szkoleń w firmie Ekologus Sp. z o.o. oraz wykonuje przeglądy zakładów w zakresie ochrony środowiska. Przeprowadziła blisko 200 szkoleń otwartych dla administracji i przedstawicieli zakładów pracy w zakresie różnych aspektów ochrony środowiska, zamówień publicznych oraz szkoleń interpersonalnych dla kadry zarządzającej i pracowników. Uczestniczyła i nadzorowała blisko 280 projektów remediacji/rekultywacji oraz badań środowiska gruntowo-wodnego.
Ekonomista, absolwent SGH w Warszawie oraz menadżer z doświadczeniem w renomowanych firmach consultingowych (Ernst&Young, Sollers Consulting, IGT).
Ekonomista i absolwent SGH w Warszawie z doświadczeniem w renomowanych firmach consultingowych, takich jak Ernst & Young, Sollers Consulting i IGT. Specjalizuje się w zarządzaniu, nadzorze korporacyjnym, opracowywaniu strategii biznesowych oraz strategii zrównoważonego rozwoju (ESG).
W Lubelskim Węglu Bogdanka SA pełnił funkcję dyrektora ds. strategii i zrównoważonego rozwoju, gdzie wdrożył metodologię obliczania śladu węglowego oraz dostosował organizację do wymogów Dyrektywy CSRD. Opracowana przez niego strategia transformacji Grupy „Bogdanka” została nagrodzona “Orłem Wprost” za najlepszą strategię roku oraz Nagrodą Kongresu DISE Energy za strategię transformacji energetycznej.
Aktywnie uczestniczył w pracach klastrów, takich jak Lubelski Klaster Wodorowy, Łęczyński Klaster Energii i Lubelski Klaster Gospodarki Obiegu Zamkniętego, a także w Technical Expert Group (TEG) w EFRAG przy Unii Europejskiej. Obecnie prowadzi niezależne usługi doradcze pod marką ESG+ Consulting, pomagając firmom wdrażać ESG. Jest również certyfikowanym trenerem biznesu ICI.
Cel szkolenia
- uzyskanie informacji na temat ostatnich zmian prawnych z zakresu ochrony środowiska;
- poszerzenie wiedzy z zakresu interpretacji przepisów ochrony środowiska;
- nabycie umiejętności praktycznego zastosowania przepisów prawnych w dokumentacji z zakresu ochrony środowiska;
- podniesienie kompetencji w obszarze ochrony środowiska;
- wzrost świadomości ekologicznej.
Adresaci
- nowi pracownicy przedsiębiorstw ds. ochrony środowiska;
- pracodawcy i podmioty prowadzące działalność gospodarczą;
- Specjaliści ds. ochrony środowiska;
- biura projektowe.
Forma szkolenia
Szkolenie przeprowadzone jest w formie wirtualnego spotkania w zamkniętym pokoju na platformie ZOOM realizowanego na żywo w sali szkoleniowej (dopłata do usługi stacjonarnej). Forma szkolenia obejmuje wykłady podparte prezentacją multimedialną z komentarzami i wyjaśnieniami prowadzących, z możliwością bezpośredniego zadawania pytań w trakcie oraz po szkoleniu. Przewidziana jest także dyskusja i analiza zagadnień problemowych (dotyczących tematyki poruszanej na szkoleniu) przedstawianych przez uczestników.
Od roku 2025 roku Kompendium odbywa się w 3 tygodniu po 2 dni szkoleniowe w każdym. Kompendium odbywa się cztery razy w roku: w lutym, maju, październiku oraz grudniu.
Materiały dydaktyczne
Uczestnicy otrzymują dostęp do pobrania materiałów dydaktycznych w wersji elektronicznej obejmujących treść szkolenia oraz fragmenty aktualnych przepisów.
Czas trwania
1 dzień – 7h zegarowych = 8h dydaktycznych + 2x przerwy kawowe oraz jedna dłuższa obiadowa
6 dni – 36h zegarowych = 48h dydaktycznych + 1h na egzamin
Szkolenie prowadzone w godzinach 8.30-15.30. W piątek ostatniego dnia Kompendium szkolenie trwa o godzinę dłużej – do 16, tylko dla osób przystępujących do egzaminu.
Uczestnicy KOMPENDIUM, którzy wzięli udział w całym cyklu szkoleniowym, mogą przystąpić ostatniego dnia szkolenia do
egzaminu on-line, jednokrotnego wyboru, po zdaniu którego otrzymają imienny certyfikat Specjalisty ds. Ochrony Środowiska.
Zaufali nam między innymi
Potrzebujesz uzyskać lub zmienić pozwolenie m.in.:
- na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza;
- wodnoprawne;
- zintegrowane.
Potrzebujesz analizę wyników lub opracowanie planu remediacji
po zbadaniu stan jakości terenu pod nową inwestycję lub przed sprzedażą / zakupem gruntu?
Zobacz naszą ofertę remediacji