Kategorie

Operaty przeciwpożarowe – nowe wymagania dla przedsiębiorców

W związku z wprowadzeniem zmian w Ustawie o odpadach z dnia l4 grudnia 2012 r. (Dz.U.2018 poz. 992) przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność związaną z gospodarką odpadami i chcą:
  • złożyć wniosek o zezwolenie na: zbieranie odpadów, przetwarzanie odpadów, zbieranie i przetwarzanie odpadów,
  • złożyć wniosek o pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,
  • uzyskać pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie odpadów lub przetwarzanie

muszą dołączyć do całej dokumentacji także operat przeciwpożarowy. Istotne jest też to, że w terminie do 1 roku od dnia wejścia w życie nowej ustawy, czyli do dnia 4 września 2019 roku przedsiębiorcy, którzy prowadzą przetwarzanie odpadów zobowiązani są do złożenia wniosków o zmianę wyżej wymienionych dokumentacji w celu dostosowania ich do obowiązujących przepisów prawnych.

Zgodnie z Art.42 ust.4b wyżej wymienionej ustawy, jest to dokumentacja zawierająca warunki ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, uzgodnione z komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej.

W przypadku gdy organem wydającym zezwolenie jest marszałek województwa albo regionalny dyrektor ochrony środowiska sporządzić ją może rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych – czyli osoba posiadająca: kwalifikacje do wykonywania zawodu inżynier pożarnictwa / tytuł zawodowy inżynier lub magister inżynier oraz przygotowanie zawodowe potwierdzone egzaminem zdanym z wynikiem pozytywnym.

Natomiast gdy organem właściwym jest starosta, operat przeciwpożarowy może sporządzić osoba posiadająca tytuł zawodowy inżynier pożarnictwa lub ukończone w Szkole Głównej Służby Pożarniczej studia wyższe w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ TA OFERTA? MASZ PYTANIA?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM PRACOWNIKIEM DZIAŁU BADAŃ I EKSPERTYZ:
33 496 03 00 wewn. 16 i 26 lub 602 758 757   |   Napisz maila: ekspertyzy@ekologus.pl

ZOBACZ POZOSTAŁĄ OFERTĘ EKOLOGUSA

Powrót

Może Cię również zainteresować

BDO – CO MUSI WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA?

BDO – CO MUSI WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA?

BDO, czyli Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, stanowi podstawowe narzędzie do gromadzenia informacji i danych na temat odpadów. Celem BDO jest elektroniczne prowadzenie rejestru, ewidencji i sprawozdawczości z zakresu gospodarki odpadami od 1 stycznia…

07.02.2020

Czytaj dalej
Opłaty za korzystanie ze środowiska w 2018 r. – Nowy wzór wykazu do naliczania opłat

Opłaty za korzystanie ze środowiska w 2018 r. – Nowy wzór wykazu do naliczania opłat

Nowy wzór wykazu do naliczania opłat Jeśli jesteś przedsiębiorcą i świadomym pro-ekologicznym konsumentem środowiska, chcącym znać najnowsze wymagania prawne i czekające Cię obciążenia finansowe z tytułu korzystania ze środowiska, to mamy dla Ciebie najświeższe informacje.…

11.12.2018

Czytaj dalej

Zaufali nam

ALUMETAL

ALUMETAL [2020 r.]

„Z firmą Ekologus Sp. z o.o. współpracujemy od 2018 roku w trakcie realizacji kilku projektów związanych z ochroną środowiska. (…) Zastosowana przez Ekologus Sp. z o.o. metoda oczyszczania gruntu okazała się bardzo skuteczna.

Firmę Ekologus Sp. z o.o. polecam jako partnera wszystkim przedsiębiorcom, którym zależy na profesjonalnym rozwiązaniu problemów w zakresie ochrony środowiska.”

Dokumentacje środowiskowe - ikona

Dokumentacje
środowiskowe

Więcej
Doradztwo i eko-outsourcing - ikona

Doradztwo
i EKO–consulting

Więcej
EKO-przeglądy, audyty, ISO - ikona

EKO-audyty
i EKO-przeglądy

Więcej
Monitoring stanu środowiska - ikona

Monitoring
stanu środowiska

Więcej
Szkolenia i rozwój - ikona

Szkolenia
i rozwój

Więcej
Rekultywacje i remediacje - ikona

Rekultywacje
i remediacje

Więcej
BHP i P. POŻ. - ikona

BHP
i P. POŻ

Więcej
Sorbenty, Zestawy awaryjne - ikona

Sprzedaż
sorbentów

Więcej